Kulinarni odkrywcy – ciąg dalszy

 
   Kontynuując działania związane z realizacją profilaktycznego programu zachęcającego dzieci do zdrowego odżywiania się w myśl zasady „nauka poprzez zabawę” nie rezygnujemy  z udziału w przedsięwzięciu „Tecso dla szkół”. W II semestrze bieżącego roku ponownie podjęliśmy kulinarne „wyzwania”. W  realizację pierwszego z nich - wykonanie „kulinarnej gazetki” szkolnej włączyły się dzieci ze świetlicy  dla klas pierwszych i drugich. Pod opieką i ze wsparciem ze strony wychowawczyń pani Ewy Rychlewskiej oraz pani Niny Walkowiak powstała bogata w przepisy i kolorowa gazetka  nawiązująca do tematu tegorocznej odsłony konkursu, w której zamieściliśmy również fragmenty naszej szkolnej książki kucharskiej . Najmłodsi wykorzystali swoje plastyczne talenty, aby zainspirować starszych kolegów oraz w atrakcyjny sposób pokazać przygotowanie posiłków jako kreatywną i ciekawą zabawę. Kolejnym „wyzwaniem” było napisanie „kulinarnego moskalika”. Ten krótki, czterowersowy wierszyk zainicjowany i spopularyzowany został przez polską poetkę Wisławę Szymborską, która w roku 1996 dostała literacką nagrodę Nobla. Naszą propozycję moskalika prezentujemy poniżej.
Odpowiadając na ostatnie wyzwanie – fotograficzną prezentację „Coolinarnej lekcji” – stworzyliśmy collage ze zdjęć przypominając wesołe i twórcze zajęcia, które odbyły się w październiku w sali przedszkolnej, gdzie grupa naszych „Artystów coolinarystów” stworzyła z owoców i warzyw pyszne serca, po czym schrupała je ze smakiem wraz z zaproszonymi gośćmi.
 
   Aby wziąć udział w konkursach, udokumentowane w formie grafik  prace przesłaliśmy do organizatora, ale to od Was zależy, czy znajdziemy się w grupie laureatów.
   Wszystkich zarejestrowanych bardzo serdecznie zapraszamy do głosowania na nasze prace zamieszczone na stronie internetowej  w zakładce ”wyzwania”.
Z góry dziękujemy za każdy oddany głos!
Magdalena Mejger - Krasucka
 
Moskalik
Kto powiedział, że pierożki
Lepi się w grubaśne stożki
Temu spadną wnet pończoszki
W miłej miejscowości Groszki.