Na tropie ekoznaków na produktach

   W ramach realizacji zadań międzynarodowej kampanii „Litter less” („Śmieci mniej”) uczniowie klas czwartych wyruszyli do drawskich sklepów w poszukiwaniu ekoznaków na produktach.
   Ekoznaki wskazują produkty, które spełniają wymagania ochrony środowiska. Klient świadomie wybierając ekoznakowane produkty, kształtuje popyt i zaczyna mieć wpływ na poprawę stanu środowiska. Producent widząc, że przyjazne dla środowiska towary sprzedają się lepiej, w dalszym ciągu doskonali technologię produkcji, aby sprzedać więcej swoich produktów i być lepszym od konkurencji. W ten sposób zwykli ludzie wywierają wpływ na stan środowiska naturalnego. Okazuje się, że normalnie żyjąc, robiąc zakupy, podejmując zwykłe codzienne decyzje, można kształtować świat wokół nas.
   Idea wprowadzenia towarowych oznaczeń ekologicznych (tzw. ecolabelling) na produktach, które najmniej szkodzą środowisku powstała w latach 70. dwudziestego wieku i szybko zdobyła uznanie.  
   Podczas swoich poszukiwań młodzi detektywi bez najmniejszych problemów odszukali znaki: Alu, CE, Dbaj o czystość, Ozon friendly, Zielony Punkt i Recykling. Największe trudności sprawiły: Margerytka, Błękitny Anioł i Oil.
   Należy podkreślić, że wybierając produkty z oznaczeniami ekologicznymi nie tylko dbamy o środowisko, ale również o nasze zdrowie.
 
Joanna i Grzegorz Kruczek