Poznajemy uroki wysp Uznam i Karsibór

Klasy IVB, IVF i VD wybrały się w odwiedziny do naszych zachodnich sąsiadów, by poznać atrakcje turystyczne dwóch wysp: Uznam i Karsibór.
Niewątpliwą atrakcją było przepłynięcie promem przez Świnę w Świnoujściu. Niektórzy z nas wsiedli na prom pierwszy raz w życiu.
Pierwszy nasz przystanek to Muzeum Historyczno – Techniczne w Peenemünde. Poznaliśmy tam krótki rys powstania bomb V-1 i V- 2 -  bomb, które podczas II wojny światowej spadały na Londyn. Obejrzeliśmy też pamiątki, które zostały zgromadzone po więźniach – przymusowych robotnikach III Rzeszy. Z Peenemünde przejechaliśmy do Trassenheide. Tu czekały na nas dwie atrakcje: domek na głowie i motylarnia. W domku na głowie niektórym z nas świat zawirował. Niby wszystko było tak jak w domu, tylko odwrotnie. A jednak...
Za domkiem stał sobie wielki trampek, który wzbudził nie lada sensację. Chyba nie było kogoś, kto nie chciałby go „przymierzyć”.
Z domku przeszliśmy do największej w Europie motylarni. Nasz przewodnik – pan Łukasz – opowiedział skąd pochodzą okazy zwierząt: motyli, chrząszczy, pająków itd. Wewnątrz uderzył nas podmuch tropikalnego powietrza: wszechogarniające gorąco i wilgoć. Wśród bananowców i różnokolorowych hibiskusów latały prawdziwe piękności: czerwone, czarne, chabrowe, zielone motyle. Obejrzeliśmy również inne egzotyczne stworzenia: patyczaki, straszyki, ptaszniki i agamę, która z wielkim apetytem zajadała sałatę.
Z Trassencheide przejechaliśmy do Ueckermünde, do tamtejszego ZOO. Tu czekał na nas pokaz karmienia wydr oraz przechadzka po tzw. małpim gaju. Na wyciągnięcie dłoni staliśmy od pawianów. Nikt nie odważył się, aby nawet dotknąć sierści tych małp. Wielką atrakcją okazało się również karmienie kóz, osłów i lam. Każdy z nas mógł za parę centów kupić karmę dla tych zwierząt i na otwartej dłoni podać do pyska.
Zmęczeni wsiedliśmy do autobusu, oczywiście z licznymi pamiątkami z podróży. Szkoda, że następna wycieczka dopiero za rok.
Joanna Kruczek, Grzegorz Kruczek, Agnieszka Redmann – Konofał, Anna Rusin - Kicińska