Wycieczka do Warszawy

W dniach od 17 do 19 maja 2018 roku grupa trzydziestu trzech uczniów z naszej szkoły (Ve-15, Vb-12, IVa-4 i VIa-2) zwiedzała stolicę Polski, ważny ośrodek naukowy, kulturalny, polityczny i gospodarczy, a jednocześnie największe miasto naszej pięknej Ojczyzny. Trzydniowy pobyt w stolicy dostarczył wszystkim wielu wspaniałych wrażeń
 i otworzył przed nami karty z zabytkami i historią tego miasta. Spotkanie ze stolicą rozpoczęliśmy od tarasu widokowego na 30-piętrze Pałacu Kultury i Nauki, skąd podziwiana panorama miasta zrobiła na wszystkich wielkie wrażenie. Następnie był Stadion Narodowy, gdzie przeszliśmy trasę „Piłkarskie emocje”, a od przewodnika p. Rafała usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji na temat stadionu. Pierwszy dzień zakończyliśmy spacerkiem po Królewskich Łazienkach. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Warszawę spacerując od wczesnych godzin rannych, najpierw po galerii-Złote Tarasy, potem po Starym Mieście, Krakowskim Przedmieściu i innych słynnych ulicach stolicy. Zwiedziliśmy Zamek Królewski, byliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza oraz przy pomniku ofiar katastrofy smoleńskiej- czarne schody na pl. Piłsudskiego, który odsłonięto 10 kwietnia 2018 r. Zmęczeni, ale zadowoleni z możliwości poznania stolicy, na koniec dnia zwiedziliśmy Muzeum Wojska Polskiego. Ostatni dzień pobytu to wizyta w Centrum Nauki Kopernik oraz w Muzeum Powstania Warszawskiego.
Radośni i uśmiechnięci wróciliśmy do domu, zabierając ze sobą wspomnienia z pobytu w stolicy oraz zapisane w pamięci karty  mile spędzonych chwil w hotelu przy Lwowskiej.

Serdeczne podziękowania dla pana Leszka- pilota z biura podróży Exodos oraz naszych kierowców- pana Wojciecha i Krzysztofa.

Zapraszamy do obejrzenia kliku zdjęć stolicy autorstwa p. Arkadiusza Ziółka, bo my tam byliśmy i z sentymentem na nie spoglądamy!