Zajęcia miały charakter warsztatowy i rekreacyjny. W ramach spotkań z żołnierzami uczniowie klas IV – VI przygotowywali plakaty dwujęzyczne o Polsce, Kanadzie i USA, wykonywali ćwiczenia komunikacyjne, utrwalali słownictwo, przeprowadzali wywiady, brali aktywny udział w lekcjach, chętnie zadawali pytania, chcąc dowiedzieć się jak najwięcej o przybyłych gościach. Było to dla wszystkich bardzo ciekawe doświadczenie.
W zajęciach z żołnierzami z USA i Kanady uczestniczyli również uczniowie klas trzecich. Były to zajęcia komputerowe oraz muzyczno-plastyczne, podczas których uczniowie wraz z gośćmi malowali w programie Paint swoje ulubione potrawy, zwierzęta i zabawki. Dzieci uczestniczyły również w zajęciach sportowych na świeżym powietrzu. Największą atrakcją były wspólne gry i zabawy prowadzone w języku angielskim. Obu stronom sprawiły one wiele radości i zostawiły w pamięci wiele niezapomnianych wspomnień.
W trakcie wizyty przeprowadzono zajęcia z chustą animacyjną "Klanza", dzięki której uczniowie przełamywali wstyd i obawy przed mówieniem w języku angielskim. Proste zabawy dotyczące ulubionych potraw, kolorów, zainteresowań, etc. pozwoliły szybko nawiązać kontakt, zaprzyjaźnić się i stworzyć ciepłą, serdeczną atmosferę. Uczniowie przeprowadzali również wywiady z gośćmi. Musieli zebrać i zapamiętać jak najwięcej informacji dotyczących żołnierzy, krajów z których pochodzą, dowiedzieć się o ich kulturze i narodowych obyczajach.
Na zajęciach w klasach IV-VI chodziło głównie o prowadzenie konwersacji w języku angielskim oraz o bliższe poznanie kultury krajów anglojęzycznych. W klasach młodszych grano w kalambury, śpiewano piosenki i przeprowadzano zabawy z chustą "Klanza". Lekcje były niesamowicie atrakcyjne, bogate w nowe doświadczenia, inspirujące i wnoszące wiele nowych elementów, głównie językowych. Kontakt z "żywym językiem" to najlepszy sposób na naukę języka obcego, na sprawdzenie swoich umiejętności oraz przełamanie barier.
Goście wypełnili spotkania wspomnieniami dotyczącymi zagranicznych misji. Dotyczyły one przede wszystkim odczuć związanych z pobytem z dala od rodzinnego domu, czy tęsknoty za rodziną.
Kiedy brakowało słów, pomagały słowniki, Google Tłumacz w telefonach i oczywiście gesty. Dzieci uczyły żołnierzy polskich zwrotów, żołnierze zaś sprawdzali znajomość angielskiego i niemieckiego wśród uczniów. Opowiadali o swoich krajach i pokazywali je na mapie. Wspólne rozmowy dotyczyły rożnych dziedzin życia. Uczniowie sprawdzali także wiedzę zagranicznych żołnierzy o naszym kraju. Odbyły się wspólne zabawy językowe, tworzenie wielojęzycznych plakatów na zadany temat, a nawet wspólne gotowanie. Na jednych z zajęć przygotowano niemiecką sałatkę ziemniaczaną dla żołnierzy – najpierw wspólnie stworzono przepis w języku angielskim i niemieckim, potem razem ją przyrządzono, a w końcu - skonsumowano.
Międzynarodowe, wielojęzyczne i wielokulturowe lekcje pokazały, że ludzi na całym świecie łączy wiele, że wszyscy mają ze sobą dużo wspólnego. Wszystkich łączy wiara w lepsze, szczęśliwsze jutro i sprawa międzynarodowego bezpieczeństwa.
Prowadząc spotkania z młodzieżą żołnierze zwrócili szczególną uwagę na uświadomienie, że o bezpieczeństwo kraju należy dbać nawet w czasach pokoju. Czasami wymaga to poświęcenia i wyjechania na zagraniczne misje, aby Ojczyzna w dłuższej perspektywie była suwerenna i bezpieczna.