wysłany przez adminR
na pon., 14.03.2016
Poznawanie przyrody dostarcza dziecku wiele możliwości przeżywania nowych doznań i wzbogacania wiedzy. Życie przyrody jest bardzo zróżnicowane, istnieje niezliczona ilość roślin
i zwierząt, a zadaniem nauczyciela jest umożliwienie dziecku poznawanie tej różnorodności.
i zwierząt, a zadaniem nauczyciela jest umożliwienie dziecku poznawanie tej różnorodności.
Doprowadzenie poprzez doświadczenia i przez obserwacje do zrozumienia, że rośliny oraz zwierzęta przy całej swej odmienności, podlegają tym samym prawom – rosną, rozwijają się i rozmnażają. Tego mogli doświadczyć uczniowie klasy I H podejmując kolejne kroki w projekcie, zakładając zielony ogródek. Najpierw napełniali doniczki ziemią, a potem wysiewali nasiona, m.in. sałaty i słonecznika. Przygotowywali również podłoże do zasiania rzeżuchy. Uczniowie dowiedzieli się również jakie warunki potrzebne są do wykiełkowania nasion, wzrostu i rozwoju roślin. Dzieci codziennie obserwują i podlewają swoją hodowlę. Z radością informują o zaobserwowanych zachodzących zmianach. Realizując treści związane z budową roślin, uczniowie będą nazywali poszczególne części roślin, co z pewnością nie sprawi im żadnej trudności, gdyż będzie wynikało z ich obserwacji.
Tak przekazywane treści bez wątpienia pozostaną na długo w ich pamięci.
Tak przekazywane treści bez wątpienia pozostaną na długo w ich pamięci.
Paula Skwarek
(mak)